Friday, December 9, 2011

Testul Tripului Filtru / The Triple Filter Test




Oglinda cu floarea soarelui / Sunflower Mirror
Oglinda cu rama lata din lemn pictata manual si decorata prin tehnica decoupaj / 
Mirror with wide wooden frame, hand painted and decorated with decoupaje


Oglinda cu bambus / Bamboo Mirror
Oglinda cu rama lata din lemn pictata manual cu culori acrilice / 
Mirror with wide wooden frame, hand painted with acrylic colors


Oglinda de iarna / Winter Mirror
Oglinda cu rama lata din lemn pictata manual si decorata prin tehnica decoupaj /
Mirror with wide wooden frame, hand painted and decorated with decoupaje

In urma cu cateva zile am descoperit pe mail urmatoarea povestioara, care desi nu stiu de unde provine, mi-a placut foarte mult.  Mi se pare un test excelent pentru a ne face viata mai frumoasa.  Sper sa va placa si voua!

In Grecia Antica, Socrate era renumit pentru respectul cu care isi trata prietenii.
Intr-o zi, o cunostinta l-a intalnit pe marele filosof si l-a intrebat:
"Stii ce-am auzit despre prietenul tau?"
"Stai putin", a replicat Socrate."Inainte de a-mi spune ceva as dori sa facem un test. Se numeste testul Filtrului Triplu."
"Filtrul Triplu?"
"Exact", a continuat Socrate. "Inainte de a vorbi cu tine despre prietenul meu , ar fi o idee buna sa stam un pic si sa filtram ceea ce vei spune. Acesta este motivul pentru care il numesc testul Triplului Filtru. Primul filtru este Adevarul. Esti absolut sigur ca ceea ce vrei sa-mi spui este adevarat?"
"Nu", spuse omul. "De fapt doar am auzit despre asta si......"
"In regula", a spus Socrate. "Deci nu stii daca este adevarat sau nu.  Acum hai sa incercam si al doilea filtru, filtrul Bunatatii. Ceea ce vrei sa-mi spui despre prietenul meu este ceva bun?"
"Nu, din contra........."
"Deci," A continuat Socrate, "Vrei sa-mi spui ceva rau despre el dar nu esti sigur ca este adevarat. Totusi poti sa treci testul, deoarece mai este un filtru: filtrul Utilitatii. Ceea ce vrei sa-mi spui despre prietenul meu imi va fi de folos?"
"Nu, nu chiar."
"Bine", a concluzionat Socrate, "Daca ceea ce vrei sa-mi spui nu este nici adevarat, nici bun, nici chiar folositor, de ce mai trebuie sa-mi spui ceva?"

A few days ago I discovered in my inbox the following story, and even though I do not know its source, I enjoyed it very much.  I find it is an excellent test to make our lives beautiful.  Hope you enjoy it too!

In ancient Greece, Socrates was famous for treating his friends with great respect.  One day, an acquaintance asked him:  "Do you know what I've heard about your friend?"
"Just a minute," replied Socrates.  "Before you say more, I'd like to do a short test - the Test of the Triple Filter."
"The Triple Filter?"
"Exactly," continued Socrates.  "Before talking to you about my friend, let's stop for a second and filter what you are about to tell me.  This is why I call it the Triple Filter test.  The first filter is Truth.  are you absolutelly sure that what you are about to tell me is true?"
"No," answered the acquaintance.  "Actually, I have just heard about this and ... "
"All right," continued Socrates.  "So you do not know if it is true or not.  Now, let's try the second filter, the Filter of Kindness.  What you wish to tell me about my friend is kind?"
"No, quite the opposite ... "
"So," continued Socrates, "you wish to tell me something bad about him but you are not sure  that it is true.  You can still pass the test, because there is one more filter - the Filter of Usefulness.  Will I find useful what you wish to tell me?"
"No, not exactly."
"Alright,"concluded Socrates, "if what you wish to tell me is neither true, nor kind, nor useful, why do you have to tell me anything?" 

2 comments:

  1. Minunata invatatura, si daca am putea-o aplica, ar fi minunat, frumos, pasnic...:) Sau poate plictisitor?! :D :)))
    Foarte frumoase oglinzile. Te pup!!!!

    ReplyDelete